Dan boja proti revščini
Ste vedeli, da milijarda ljudi na svetu živi z manj kot enim evrom na dan?
Ste vedeli, da bodo otroci, ki odraščajo v revnih gospodinjstvih, najverjetneje ostali revni vse življenje, kar velja tudi za njihove potomce?
Ste vedeli, da v Sloveniji okoli 40.000 otrok živi v revščini?
V ponedeljek, 17. oktobra je bil svetovni dan boja proti revščini. Zato smo na šolo povabili gostjo, ki je prepotovala že velik del sveta in se srečala z nikogaršnjimi otroki, ki sami živijo na železniških postajah v Bangladešu, jedo tisto, kar najdejo na smetiščih in spijo v kartonih na cesti; z otroki z Madagaskarja, ki namesto v šolo, hodijo na delo v kamnolome, krpajo ceste v vročini brez vode in hrane in šivajo kavbojke za 10 centov na dan.
Staša Lepej je ob svojih fotografijah o vsem tem pripovedovala četrtošolcem in petošolcem, ki se jih je predavanje zelo dotaknilo. Tudi učiteljice smo kar težko dihale. Zelo smo ji hvaležni, da je z nami podelila te dragocene izkušnje, saj smo zaradi nje lahko za kratek čas potovali, malo bolj spoznali svet in bili hvaležni za to, kar imamo.
Cel dan smo namenili pogovoru o revščini. Razmišljali smo o tem, zakaj lahko nekdo postane reven, kako težko je življenje revnih in kako jim lahko pomagamo. Pa o tem, kakšen privilegij nam je usoda namenila, ker smo rojeni na tem delu sveta in ne odvrženi na ulice v državi tretjega sveta.
Otroci so izdelali družabne igre, naredili plakate, slike, s katerimi želijo ozaveščajo ljudi o tem, da je revščina tudi med nami in da moramo poskrbeti za ljudi, ki se s težavo prebijajo iz meseca v mesec.
Pogovarjali smo se o raznih akcijah, zbiranju stvari … Eden od fantov je tako v svojem bloku takoj šel v akcijo in začel zbirati igrače. Mamica pravi, da je škatla že skoraj polna in da jo bodo odnesli na Rdeči križ. Otroci so res neverjetni. ❤️
Dan smo zaključili z mislijo, da moramo sprejemati sošolce enakovredno, četudi nimajo vsi najnovejših znamk superg, oblačil po zadnji modi in sijoče peresnice.
PROJETNI DAN
Cilji:
- ozaveščanje učencev o svetovni problematiki revščine,
- učenci spoznajo drugačen način življenja otrok – otroci, ki živijo v revščini,
- Učenci se zavedajo, da je revščina problem, ki pesti države po vsem svetu – tudi v Sloveniji.
- medpredmetno povezovanje,
- navajanje učencev na timsko in raziskovalno delo,
- izdelava preprostih izdelkov,
- vključitev Unesco ciljev in vsebin v vsakdanje življenje in delo šole.
DISKUSIJA
Učitelj učence vodi s pomočjo Nearpoda, na katerem so vprašanja o revščini – kako jo doživljajo sami, kdo je za njih reven, kako lahko pomagamo revnim …
Nearpod:
https://np1.nearpod.com/sharePresentation.php?code=a7e845b21889bd39e821daaa9be8de35-1
Učitelj vodi diskusijo, učenci odgovarjajo s pomočjo tablic in s pogovorom.
REVŠČINA V SLOVENIJI IN EVROPI
Učiteljice učencem predstavimo nekaj dejstev o revščini na svetu, pa tudi v Sloveniji in Evropi.
Predstavitev je tu:
Ogledamo si revščino v številkah na zemljevidu:
https://worldpoverty.io/headline
In filmček o Angležu, ki se vsak dan spopada z revščino:
https://www.youtube.com/watch?v=93gQvRl_lbg
PROJEKTNO DELO UČENCEV
Učitelj učencem pove: Ste skupina super herojev, ki bo danes reševala svet. Vaša misija je, da na svetu/v Zagorju/mogoče samo na naši šoli pomagate ljudem, ki so revni. Kaj bi lahko naredili? Kako ustaviti revščino?
Torej:
KAJ LAHKO VI NAREDITE, DA BO V SVETU MANJ REVŠČINE?
To je življenjsko vprašanje, ki bo vodilo delo vseh skupin pri projektnem delu.
Naloga učencev bo, da razmišljajo o vprašanju, nanj iščejo odgovore in na to temo pripravijo izdelek.
Lahko delajo v skupinah, ki so se že tvorile, lahko v paru, lahko tudi individualno.
Učitelj poda par predlogov, učence pa spodbuja, da razmišljajo izven okvirjev.
KRITERIJ:
Učenci skupaj z učiteljico določijo kriterij, po katerem bodo ocenili izdelek.
KRITERIJ USPEŠNOSTI:
- Izdelek je povezan s temo revščina.
- Izdelek je estetski, urejen, natančen.
- Učenec/skupina učencev predstavi izdelek na zanimiv način.
- Člani skupine med seboj sodelujejo in se dogovarjajo.
Nekaj predlogov:
1. Umetniško delo: Naslikajte sliko, napišite zgodbo, pesem, izdelajte strip na temo revščina.
2. Ustvarite izdelek, ki bo ljudi ozaveščal o revščini.
3. O revščini se izobrazite in predstavite informacije, ki ste jih našli: Poišči zgodbe, zberi številke, izvedi anketo …
4. Pripravi poseben projekt/izdelek/igro/akcijo/ …
PREDSTAVITEV IZDELKOV
Učenci izdelke predstavijo sošolcem. Po vsaki predstavitvi pregledamo, če so učenci upoštevali vse kriterije. Izpostavimo, kaj je bilo dobro, učence pohvalimo, se pogovorimo o tem, kaj bi lahko naredili še drugače, kako bi lahko še izboljšali svojo predstavitev (sendvič ocena).
RAZSTAVA
Vsi sodelujoči pripravimo razstavo na panojih.