Mala finta, ki v razredu zbudi kreativnost, inovativnost in čudežne reči :)
Verjetno se boste spomnili slikice, ki vsake toliko časa zaokroži po družabnih omrežjih. Na njej učiteljica učencem s škarjami oblikuje oblačke misli v enake kvadratke, tako da na koncu dneva vsi mislijo enako. Kvadratno. No, vsakič ko jo zagledam, malo stiskam in škrtam z zobmi ter me zelo mika, da bi se podala v debato, ki teče pod takšno slikico. Debata v smislu, da šola ubija kreativnost otrok in da morajo vsi misliti enake misli.
Moj najljubši del v šoli so ravno tisti trenutki, ko učenci ustvarijo nekaj svojega, unikatnega, ko so inovativni, kreativni, ko jim je mar za svoj projekt. In če so motivirani, znajo ustvariti takooooooooooo magične reči. 🙂
Motivacije so različnih oblik, o tem kaj več kdaj drugič, danes pa o mali finti, ki iz otrok dela prave kreativne mojstrovalce. Gre nekako takole …
Vsakič, ko se v razredu lotimo kakšnega projekta in predstavitve le-tega, učencem povem o sistemu, ki sem ga spoznala na Islandiji. Tam namreč učenci dobijo štirico (oziroma B), če je naloga dobro opravljena in če upoštevajo vse kriterije, ki so jih določili skupaj z učiteljem. To je torej zelo dobro opravljeno delo. Petico (oziroma A) dobijo tisti učenci, ki stopijo iz povprečja, ki naredijo nekaj več, ki pripravijo izvirne, kreativne predstavitve, ki dosežejo uaaaaaaau efekt.
In tako se zgodba začne.
Učenci iščejo podatke, urejajo predstavitve, si med seboj pomagajo, jaz pa jih usmerjam in svetujem. Zraven že razmišljajo, kaj kreativnega bi vtaknili v projekt. Pri prvih predstavitvah še malo tipajo, mogoče si še ne upajo … zato pri vsaki predstavitvi (ne glede na to, ali je za oceno ali ne) skupaj razmišljamo in delimo ideje, kaj bi učenec lahko naredil, da bi bila predstavitev še bolj prima (povratna informacija je sila pomembna reč). Vsaka naslednja je bolj izvirna, pogumna in neverjetna. Taka uaaaaaaaaaaau.
In tako se zgodi, da pri predstavitvah živali pripravijo:
- orlovo gnezdo, narejeno v naravni velikosti (v katerega se dokazano lahko stlači pet otrok).
- babičino krzno, v katerega učenec skrije pet majhnih kroglic, ki jih moramo v krznu poiskati. Predstavljal je bolho. 🙂
- pikapolonico za srečo za vsakega učenca in učiteljico, ker je pikapolonica simbol sreče.
- galeba, narejenega s 3D pisalom.
- odtis divjega prašiča.
- rebuse, slike, …
Pri predstavitvah zgodovinskih obdobij:
- knežji kamen.
- ostanke gradu.
- zemljanko.
- vojake iz držav prve svetovne vojne – sošolci so morali ugibati, v katero državo spada kakšen vojak.
- ladjo iz druge svetovne vojne, narejeno iz lego kock.
- predstavitev koncentracijskega taborišča – narejenega v celoti iz lego kock.
- rimljanske ščite, čelade, toge …
Pri predstavitvah pokrajin po sloveniji:
- maketo dinarsko kraške pokrajine.
- kraško jamo.
- pripomočke solinarja.
- obiralko za pobiranje oljk.
- …
Pa še interaktivne kvize, knjige, prikaze, igre vlog in še in še.
Rezultati:
- Učenci postajajo vse bolj kreativni.
- Ustvarjalno razmišljajo pri vseh projektih – tistih, ki jih ocenjujemo in tistih, ki jih ne. Ocena ni pogoj za kreativnost!
- V razredu, kjer je veliko predstavitev, postajajo bolj pogumni, samozavestni, naučijo se premagati tremo.
In najbolj pomembna: Oblački nad glavami otrok ostanejo oblački. In to oblački različnih oblik.
Opomba: V kreativnem razredu lahko pride tudi do nečesa takšnega … In ne, ne vem, kaj naj si mislim o tem. 😀