E-JUNAKI
Ker sem v zadnjem času ugotovila, da je sovražnega govora na spletu čedalje več in da je za odrasle in za mulce že skoraj normalno, ko naletimo na grozne komentarje na Tiktoku ali pa kjerkoli drugje, sem se odločila, da gremo z mojimi Naj mulci na misijo! Na misijo, s katero bomo polepšali svet.
Vas zanima, kaj vse smo počeli?
DELAVNICE
Najprej sem učence razdelila na tri skupine. Vsaka je imela svojo nalogo, nato pa so se zamenjali.
RAZREŠI SKRIVNOST – KAM JE IZGINIL OTROK?
V razred sem prinesla torbo in povedala učencem, da je izginil otrok – fant Miha. Vse, kar je ostalo od njega, je bila torba in stvari v njej. Otroci so tako dobili nalogo, da v torbi poiščejo namige, ki bi jim pomagali poiskati Miho in najti vzrok, zakaj je pobegnil.
V torbi so bile številne stvari. Skrito geslo, ki je odklepalo računalnik, povezava do spletne strani, zvezek, v katerem je bil babičin delni naslov, ki so ga potem morali poiskati na Google maps, pismo, namenjeno učiteljici, v kateri ji je pojasnil, kako mu je težko, povezava do članka o spletnem nasilju na strani Safe.si, pa povezava do Fakebook strani: https://www.classtools.net/FB/202401-TznAp2 in podobni namigi.


Ugotovitev: Učenci so ugotovili, da so sošolci otroka nadlegovali na spletu, zato je pobegnil k babici.
DELAVNICA: Gooschase: Postani influencer
Učenci so se s pomočjo aplikacije Gooschase odpravili po učni poti, kjer so postali Influencerji. Na poti so morali opravljati razne naloge, ki jih imajo spletni vplivneži. Nekje na sredi poti so našli kuverto, v kateri so prejeli zelo prijazne komentarje. Ob koncu njihove poti pa so se komentarji spremenili tudi v slabše. Tako so na lastni koži občutili, kako je, ko ti nekdo napiše nekaj neprijetnega na spletu.

DELAVNICA: Hp5 – Soba pobega
V tretji delavnici pa so učenci brali zgodbo in se s pomočjo vejitvenega scenarija odločali po kakšni poti jo bodo ubrali. Njihove odločitve so bile zelo pomembne, saj so lahko povzročile velike posledice. Kako bi se pa odločili vi?
E-junaki – Ninarije
NADALJEVANJE PROJEKTA
Pogovor o škodljivih komentarjih
Po izvedenih delavnicah smo se seveda veliko pogovarjali o tem, kako so se počutili, kaj menijo o takšnih in drugačnih komentarjih. Učenci so delili svoje vtise in misli.
Ogledali smo si videoposnetek:
https://www.youtube.com/watch?v=WWTRwj9t-vU&t=28s
Nato pa sem se vpisala v TikTok. Skupaj smo brali komentarje – resnične komentarje, ki so nastali v resničnih posnetkih. Ugotovili smo, da so nekateri komentarji prijazni, nekateri pa so lahko zelo zelo grozni. Učenci so razmišljali, kakšne so lahko posledice negativnih komentarjev, poučili smo se, kako se izogniti škodljivim komentarjem, oziroma, kaj narediti, če se to zgodi nam.
Pro-ect kontra debata
Učenci so nato s kratko anketo z orodjem Polly v Teamsih glasovali, kdo bi bil za, da bi se komentarji na socialnih omrežjih ukinil in kdo ne.

Nato pa so se učenci razdelili na dve skupini. Prva skupina je zagovarjala to, da se komentarji umaknejo iz socialnih omrežji, druga pa, da ne.
Raziskava
Odločili smo se, da bomo naredili raziskavo o tem, kakšne izkušnje imajo s sovražnimi komentarji učenci in učitelji na naši šoli. Naučili smo se, kako izdelati vprašalnik v MS Forms. Anketo smo delili po šoli in podatke analizirali.

Sestanek s starši
Na tej točki smo k akciji povabili tudi starše Naj mulcev. Starši in učenci so na roditeljskem sestanku razmišljali, kaj bi lahko naredili, da bi bilo škodljivih komentarjev manj. Delali smo po metodi Design thinking, kjer smo risali skice naših rešitev. Po pogovoru, pa je vsaka skupina sestavila eno glavno, najboljšo rešitev iz Lego kock. Se starši radi igrajo z Lego kockami? Itak. 🙂



Starši so govorili o tem, da je zelo pomembna vzgoja, čas, ki ga namenimo otroku, omejitve tehnologije, lasten zgled in izobraževanja, otroci pa o tem, da morajo prosti čas preživljati zunaj, brez naprav. Nekdo je celo izjavil, da naj jim starši pač ugasnejo wifi, vendar ta predlog ni bil dobro sprejet. 🙂
Prijatelj Bing 🙂
O naših idejah smo povprašali še umetno inteligenco Bing. Vas zanima, kaj nam je povedal?


Bing je naredil, da smo se potem veliko pogovarjali o svobodi govora, o tem, kaj to sploh pomeni in kaj narediti, ko to izkoriščajo ljudje, ki so zato nesramni na spletu.
Kampanja ozaveščanja:
Odločili smo se, da bomo pripravili kampanjo prijaznosti. Učenci so v Canvi izdelali plakate, ki opozarjajo na škodljive učinke komentarjev na socialnih omrežjih in jih polepili po šoli. Pripravljamo pa tudi teden prijaznih sporočil.




Teden prijaznosti na spletu
Pridružite se nam!!!

Sodelovanje z velikimi junaki
Prišli pa smo na GENIALNO idejo, da bomo v našo akcijo vključili znane ljudi. Saj veste … če nekdo od znanih velikih fac pove, da je na spletu treba biti prijazen, se to tudi naredi! :)Vas zanima, kdo vse se nam je odzval? 🙂 Pokukajte!
PS: Škoda, ker nas niste slišali, kako smo vriskali in se veselili, ko so nam odpisali. Že samo s tem so naredili, da bomo vedno prijazni na spletu in v svetu. 🙂 Tile naši zvezdniki so res zlati!
Ob koncu našega projekta imamo za vas samo eno sporočilo:
KUL JE BITI PRIJAZEN.