Grad in Minecraft
Ker sem se veliko ukvarjala z varnostjo na spletu, včasih kdo misli, da smo v našem razredu prilepljeni na ekrane. Pa ni tako. Pri nas diši po zvezkih, barvah, kredah, po plesu, ustvaranju in čvekanju.
Tehnologija pa pride na vrsto, kadar je to smiselno. Kadar raziskujemo, iščemo podatke po spletu, ko skupaj delamo v dokumentih, ko odkrijem kak fin spletni pripomoček za učenje, včasih pa se tudi igramo. Igramo in učimo obenem.
Takole smo spoznavali srednji vek. Potovali smo v preteklost, se spreminjali v viteze, v kmete, ustvarili lutke, raziskovali o življenju na gradu po spletu … Pripravili predstavitve, si ogledali fotografije.
Nato smo se odpravili do ruševin gradu Gamberk, prebrali o zgodovini gradu, otroci pa so se čisto sami začeli igrati fevdalce in kmečke upore (“Ne bom več opravljal tlake!” ). Graščakinja jih je zadovoljno opazovala.
Gradove smo likovno ustvarjali.
No, ta teden pa smo skupaj zgradili grad še v Minecraftu. Vsi v enem svetu. Ogromen grad – s kraljevsko sobano, prostorom za služničad, z ječami, celo s kakšno pastjo (v katero je seveda padla ravno učiteljica ).
Otroci so sodelovali med seboj, se povezovali, si pomagali, ponavljali so snov, bili so kreativni (še posebej tisti mulc, ki je grad sem in tja malo podrl ), in se imeli neizmerno fajn.
Minecraft ni samo neka računalniška igra za preganjanje dolgčasa. Lahko je tudi carski pripomoček za popestritev pouka sem in tja. V education verziji je namreč en kup učnih priprav, izzivov za učence, kjer se učijo osnov programiranja, matematike, zgodovine, gradnje …
Naj diši po kredi. Sem pa tja pa naj brni tudi po računalniških kištah.