Predsodki in čebelčič :D
Vas zanima, kako razložiti otrokom, kaj je to predsodek brez kakšne velike razlage? Tole preizkusim vsako leto in vedno užge. 🙂
Najprej jim v razredu pokažem spodnjo fotografijo in jih prosim, da na tablo zapišejo besede, s katerimi bi opisali motorista na fotografiji.
Njihovi odgovori so vsako leto precej podobni:
Besede preberemo, nato pa jim povem, da je motorist na fotografiji moj mož Tomaž in da je včasih videti tudi takole 🙂 :
Vedno se narežimo in vedno jim zatrdim, da Tomaž ni nasilen, res je, da je precej kul, vsekakor pa ni drogeraš (čeprav je naš kolega tudi po ogledu druge slike komentiral, da v to ni čisto prepričan, hehe). 😀
Učencem brez podrobnejše razlage povem, da so bili njihovi zapisi na prvo fotografijo predsodki. Nato pa imajo par minut časa, da čisto sami oblikujejo definicijo predsodkov. In vsakič jo razumejo.
Vsaka skupina si potem še izmisli situacijo, v kateri ljudje gledamo na ljudi s predsodki in jo zaigrajo. In ja, imeli smo poln razred malih ljudi s prilepljenimi bradami, narisanimi tatuji in čudnimi frizurami. 🙂 Ko smo se pogovarjali, smo ugotovili, da sploh ni potrebno, da človek izstopa z vsemi omejenimi modnimi dodatki. Včasih je dovolj, da je čisto mičkeno drugačen od nas, pa že gledamo nanj s predsodkom.
Kaj so predsodki razumejo, si zapomnijo in upam, da se kdaj tudi zavedajo, kadar napadejo njihova srca.
Tomaž pa je nadvse srečen in zadovoljen, ker je del mojih učnih ur. 😀