Dnevi, ki so malo ekstra Ninarijaste ideje za pouk Umetnije, slikarije, risarije ... Varnost na spletu

Umetna inteligenca vs Učitelj

Že poznate spletno stran https://openai.com/?
No, učenci jo. 🙂

Open AI je spletna stran umetne inteligence, ki ti na podlagi nekaj gradnikov napiše zgodbo, članek, nariše risbo (in to uauuuu risbo), izdela seminarsko nalogo, odgovori na vprašanja na obrazcu za prijavo na … karkoli že (izobraževanje v tujini?), napiše domačo nalogo, pojasni račun, težko temo razloži na preprost način in še in še …

Ja, vem, precej veliko. In rahlo zastrašujoče. AI je tu. Četudi zapremo oči in se delamo, da je ni.

In ne, ne bojim se, da bi umetna inteligenca zamenjala učitelja (marsikakšen poklic najbrž bo). Bo pa spremenila njegov način dela. Ljudje imamo dostop do znanja, podatkov, informacij sekundo stran od nas. In če so bili učitelji vsa ta leta v preteklosti podajalci znanja (+vzgoja, seveda), je sedaj naša vloga predvsem to, da učence naučimo veščin, jih motiviramo, usmerjamo, kažemo poti, povemo, kaj je prav in kaj ne …

AI še nisem raziskala v potankosti (kot da se to da :)). Sem jo pa že uporabila pri pripravi na pouk.

1. Za učence sem sestavljala besedilo o branju za orodje Napredek v branju v Teamsih (mimogrede, odlično orodje!). Besedilo je moralo biti kratko, primerno za deset let stare učence in želela sem, da je zanimivo. Vse to sem vpisala v AI, ki mi je izpisala prav to, kar sem želela. Z ukazom “prevedi v slovenščino” sem dobila še slovenski zapis, ki sem ga sicer morala malo popraviti, ampak osnovo sem pa imela. Update: En teden nazaj AI še ni govorila slovensko. Danes se z lahko pogovarjate z njo v slovenščini, v našem jeziku izpiše seminarske, itd … Tako da prevajanje ni več potrebno.

Dodala sem še ukaz, da naj mi AI zapiše vprašanja, ki bodo preverjala bralno razumevanje besedila in hokus, pokus, vprašanja so se izpisala. Seveda sem tudi ta skrbno pregledali, jih malo popravila in razdelila po taksonomskih stopnjah.

Besedilu sem želela dodati še fotografijo, da bo vse skupaj bolj prijazno. Na podstrani AI (https://labs.openai.com/) sem vtipkala “oljna slika sodobnega fanta, ki bere knjigo na klopci”.

Lepa, kajne?

Kaj vse AI zmore, lahko poskusite sami. Prepričana sem, da vas bo pustila odprtih ust.

Kot recimo tole: Malo sem se še poigrala in želela, da mi AI nariše Van Goghovo Starry night tako, kot bi jo narisal Picasso. Rezultat:


2. Drug primer, ko sem AI uporabila za pouk, se je zgodil sredi tedna. Pri interesni dejavnosti Mulci smo naj smo prejšnji teden zaključili z malo večjim projektom, nov pa se še ni čisto začel. Ker sem bila cel teden malo tu, malo tam, sem v sredo potrebovala hitro idejo, kaj naj z učenci počnem to eno vmesno uro, ki je malo obvisela v zraku.

AI sem vprašala: Je danes kakšen poseben dan?
Odgovorila je, da je danes dan otroških izumiteljev. (Odlično! Sem lahko naletela na boljši dan?:))
Vprašala sem jo za nasvet, kaj lahko z otroki počnem na ta dan in pripravila je celoten seznam aktivnosti v razredu. Iz aktivnosti sem potem sestavila čisto svojo, ampak pomembna je ideja. 🙂
Prosila sem še za spisek znanih otroških izumiteljev in bam! Spisek sem dobila in komaj čakala, da izvedem uro.

Kaj bo AI prinesla prihodnosti, se nam najbrž sploh še ne sanja. Niti ne vem, če smo na to res pripravljeni. Mislim, da ne. Se mi pa zdi prav, da jo učitelji poznamo, da se izobražujemo in vemo, s čim imamo opravka. Pa da tehnologijo obračamo v svojo korist. Ne da tehnologija obrača nas.

Za konec pa še izziv: Kateri znan umetnik je v AI “naslikal” sliko Mone Lise zgoraj? 🙂

Takole pa AI vidi nariše mene. So tistole slučajno sivi lasje?!? 🙂