Dnevi, ki so malo ekstra Igre, druženje, bondanje Lepe reči Ninarijaste ideje za pouk

Včasih nisem dobro … (Čustva in take reči)


KROG ČUSTEV
Učenci sedijo v krogu. Vsak učenec ima pred sabo kos papirja in svinčnik. Na papir zapiše eno čustvo, ki ga je občutil v zadnjem času. Tisti, ki želijo, povedo, kaj so napisali in na kratko razložijo, zakaj so izbrali prav to čustvo.

VČASIH SEM JEZEN, ŽALOSTEN, TESNOBEN, LJUBOSUMEN, ZASKRBLJEN, TESNOBEN
Učenci se razdelijo v skupine, lahko tudi v pare. Opomnim jih, da naj delijo le stvari, ki jih želijo deliti. Vsaka skupina dobi eno od zgoraj naštetih čustev. V skupinah razmišljajo:
– Sem se že kdaj tako počutil/a? Kdaj?
– Sem to čustvo pokazal/a ljudem okoli sene? Komu? Kako?
– Kako se je odzivalo moje telo? (Mi je razbijalo srce? Me je bolel želodec? …)
– Lahko takšno čustvo kontroliraš? Kako?
– Kaj lahko narediš, če to čustvo postane preveliko?

ZGODBE IZ KNJIGE NAJ
Preberem nekaj zgodb najstnikov iz knjige NAJ in kako so se ti mulci spopadali z različnimi čustvi. Med branjem z učenci teče diskusija. Učencem pokažem nekaj metod in predlogov, kako umiriti čustva (meditacija, joga, globoko dihanje, ples, šport, sprehod, pogovor, osredotočanje na nekaj drugega – preštej koliko stolov je v učilnici …).

NARIŠIMO ČUSTVA
Učenci si izberejo čustvo in ga naslikajo. Lahko razmišljajo o tem, kakšna barva bi predstavila kakšno čustvo, lahko slikajo simbole, itd …
Po slikanju naredimo razstavo čustev, tisti učenci, ki želijo, pa svoja dela predstavijo.

Nato pa razmišljajo:
– Kakšen je bil občutek, ko ste svoja čustva delili s sošolci?
– Ali ste opazili, da imamo ob enakih dogodkih, ljudje lahko različna čustva?
– Kako lahko razumevanje in empatija pomaga vsem nam, naši družbi?

ZA KONEC PA NEKAJ LEPEGA …
Učence vprašam:
– Katera pa so najlepša čustva? Kako jih doživljate? Kako ste videti takrat? Kako se nanje odziva vaše telo?

Vsak učenec v zvezek napiše pet lepih stvari, ki so se mu zgodile ta teden.

Pridemo do zaključka, da so ena od najlepši čustev takrat, ko za nekoga nekaj lepega naredimo. Zato si vsaka skupina izmisli dobro delo, ki ga bo opravila – to so lahko risbice, pismo, sporočilo za nekoga, lahko je kaj večjega.