Dnevi, ki so malo ekstra Lepe reči Ninarijaste ideje za pouk Slovenščina

RESTAVBRALNICA ali OPIS PREDMETA :)

Kako smo vadili opis predmeta – urili zapis miselnega vzorca, zapis besedila, pridevnike, pravopis in zraven še sočutnost in pomoč sošolcem. 🙂

Tako kot vsako leto, tudi letos moji učenci budno spremljajo Masterchefa. In potem ga moram še jaz – SAMO zato! 🙂 Tako ni ostalo drugega, kot da kuhinjski šov pride k nam v razred. Te dni se je tako zgodila prava Masterchef drama ali RESTAVBRALNICA.

In skuhali smo si slastno dopoldne.

Učence je v razredu naprej pričakal napovednik:

Medtem, ko so razmišljali, kaj restavbralnica sploh pomeni, se je glavni chef (torej, jaz) že povzpel na stol, pozdravil vse navzoče in napovedal hudo restavbralno tekmovanje.

Tekmovalci so morali najprej opraviti nekaj nalog, ki jih je zahteval glavni kuhar.

Za prvi izziv, ki naj bi jim prinesel sestavine, so morali čisto tiho ubogati ukaze šefa: “Naredite 10 počepov, nekoga objemite, zlezite pod mizo …”. Čisto tiho! Brez piska!

Žal se je že v tej fazi zgodilo, da je ena ekipa ostala brez sestavin, saj je član skupine pozabil na tisto pravilo o tišini. Skupina ni bila preveč srečna, ampak zmaga še ni bila izgubljena. Vse možnosti so bile še odprte.

Skupine so si nato izbrale predmet, ki ga uporabljamo v kuhinji.

In kmalu jim je postalo jasno, kakšno jed bodo danes skuhali. 🙂

Še preden so se lotili miselnega vzorca, jih je čakala posebna naloga. Pred poukom je šefica namreč po razredu skrila listke, na katerih je pisalo: 6 pridevnikov, 8 pridevnikov, 2 pridevnika, itd …

Naloga skupin je bila, da najdejo en listek in ga prinesejo na svojo mizo. Listke so iskale vse skupine, razen tiste, ki ni opravila prvega izziva.

Nastavili smo štoparico (na https://www.classroomscreen.com) in greeeemo.

Zgodilo se je to, česar smo se vsi bali – ena skupina ni našla niti enega listka v razredu. Niti enega samega. Imeli smo torej dve skupini, ki sta ostali brez pridevnikov.

Ostali pa:

Kakšna je bila torej naloga skupin? Najprej so morali sestaviti miselni vzorec s ključnimi besedami – kot smo se učili v prejšnjih urah. Miselni vzorec pa so nato morali pretvoriti v besedilo – opis predmeta.

Pri zapisu so seveda imele prednost skupine, ki so lahko uporabile več pridevnikov. Vendar pazi: če je kakšna skupina želela, je lahko pridevnik, dva ali tri podarila drugi skupini.

Masterchef Restavbralnica se je torej začela! 🙂

In še, kako sem določila zmagovalce?
Ocenjevala sem ustreznost miselnega vzorca (1 točka), bogatost besedila (1 točka), pravopis (1 točka), uporabo pridevnikov (1 točka) in pa pazi to: SOLIDARNOST (2 točki)! Če so skupine torej pomagale sošolcem v stiski (tistim, ki so ostali brez pridevnikov), so si prislužile dve točki!

Zakaj? Ker je tako prav! Ker v šoli spodbujamo sodelovanje, timsko delo, pomoč in solidarnost.

Pri nas smo imeli dve zmagovalni skupini, ki sta za nagrado dobili pripomoček za uporabo v njihovi restavbralnici – radirko. 🙂 Veselje na balkonu je bilo nepopisno! 🙂

… Za razliko od tistih skupin, ki balkona niso videle zaradi tistih dveh solidarnostnih točk. 🙂

Če želite, lahko uporabite predlogo, ki jo najdete na spodnjem linku. Masterchefa Nino sem odstranila. 🙂


https://www.canva.com/design/DAFAdlnYw3w/bveEg27D1E5mnI3VCZ11Yw/view?utm_content=DAFAdlnYw3w&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton